شرح وظايف مدیریت امورمالی و ذیحساب سازمان :
1. اعمال نظارت مالی و انطباق دریافت ها و پرداخت ها با قوانین و مقررات جاری کشور
2. نگهداری و تنظیم حسابها مطابق قوانین و مقررات و ضوابط مربوطه و ارسال آن به مراجع ذیربط
3. تهیه وم تنظیم گزارش تفریغ بودجه در پایان هر سال و ارسال آن به مراجع ذیربط
4. نگهداری حساب اعتبارات بر اساس قوانین بودجه سالیانه کشور
5. حفظ و نگهداری اسناد و دفاتر مالی مطابق ضوابط دیوان محاسبات کشور
6. نگهداری و تحیول وجوه و نقدینه ها و سپرده ها و اوراق بهادار
7. نگهداری حساب اموال دولتی و نظارت بر حساب اموال مذکور و همچنین نظار بر انبارها
8. نگهداری حساب درآمدها و تهیه و تنظیم گزارشات مربوط به تفکیک منابع درآمدی
9. تامین اعتبار حواله های صادره از سوی مقامات مجاز به منظور اختصاص تمام و یا قسمتی از اعتبار مصوب برای هزینه معین
10. دراختیار قرار دادن تنخواه گردان پرداخت به عاملین و مسئولین امورمالی شهرستان ها با تائید مقامات مجاز برای برخی از هزینه ها و پیگیری های لازم جهت واریز آن
11. تهیه و تنظیم و پرداخت لیست حقوق و مزایای کارکنان شاغل ، بازنشسته و موظفین
12. معرفی عاملین و مسئولین امورمالی و امناء اموال و نظارت بر عملکرد آنان
13. افتتاح حسابهای مورد لزوم جهت انجام امور دریافت و پرداخت سازمان و حسب مورد انسداد حسابهای غیر ضروری با مجوز سازمان اقتصادی و دارایی
14. همکاری با معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی به منظور بودجه سالیانه سازمان
15. درخواست تنخواه حسابداری از خزانه به منظور پرداخت تعهدات قابل پرداخت مطابق با موافقن نامه های مبادله شده
16. نظارت و نگهداری و حفظ سوابق و اسناد مالی و پیگیری جهت امحاء اسناد در موعد مقرر طبق قانون دیوان محاسبات کشور
17. همکاری و پیگیری در زمینه دوره ها و برنامه های آموزشی و افزایش اطلاعات فنی و تخصصی کارکنان و عاملین ذیحساب و کارپردازان و امناء اموال
18. شرکت در جلسات کمیسیون های مناقصه و مزایده و سایر جلسات جهت تصمیم گیری و اظهارنظر به مدارک و اسناد مناقصه و تنظیم صورتجلسات مربوطه
19. پیگیری جهت مانده وجوه اعتبارات جذب نشده هزینه ای تا آخرسال مالی هزینه ایی و وجوه جذب نشده اعتبارات تملک دارائیها تا آخر سال مالی تملکی و بستن حسابها
20. ارزیابی عملکرد واحدها و مدیریت ها با توجه به نتایج گزارشات مالی و اعلام نقاظ ضعف و قوت ( طی جداول و نموداریها مصرف اعتبارات )
الف ) شرح وظایف اداره اعتبارات ، دريافت و پرداخت
ü صدور درخواست وجه اعتبارات هزينه اي و سرمايه اي عهده خزانه معين استان
ü پيگيري درخواست وجه هاي صادره تا مرحله دريافت اعتبار
ü صدور اسناد حسابداري اعتبار مصوب تخصيص اعتبار ، درآمد ها و اصلاحيه موافقتنامه ها
ü نگهداري حساب اعتبارات بر حسب برنامه ها و طرح ها و تهيه گزارشات لازم
ü تامين اعتبار حواله هاي صادره از سوي مقامات مجازبراساس ليست هاي توزيعي وثبت هزينه هاي انجام شده
ü انطباق عمليات ثبت شده در سيستم اعتبارات با سيستم حسابداري و رفع مغايرت احتمالي
ü تهيه گزارشات مربوط به اعتبارات و ارسال آن جهت بهره برداري رياست محترم و معاونين سازمان و مجريان طرحها و عاملين مسئول امور مالي و ساير مراجع ذيربط حسب مورد
ü ارسال اعتبارات به شهرستانها همراه با مكاتبات مربوطه
ü اخذ صورتحساب بانكي رديف هاي درآمدي و اخذ تاييديه از خزانه
ü صدور اسناد حسابداري وصول درآمد ها و واريز آن به حساب خزانه
ü پاسخگوئي به مكاتبات سازمانهاي تابعه و شهرستانها و ساير موارد ارجاعی توسط مديريت
ü صدور اسناد پرداخت هاي قطعي و غير قطعي
ü دریافت دسته چک از بانک و صدور چک
ü پيگيري امور بانكي
ü پيگيري امور خزانه استان و اداره كل امور مالياتي
ü صدور اسناد حسابداري حقوق و تنظيم فرم 1/5 سازمان بازنشستگي
ü صدور سند حسابداري هزينه هاي فوت ، ازدواج ، پاداش پايان خدمت بازنشستگان و نقل و انتقال
ü صدور سند حسابداري حقوق بازنشستگان و موظفين
ü پیگیری جهت تسویه حساب ، حسابهای سنواتی ( علی الحساب ، پیش پرداخت و ... )
ü پیگیری جهت استرداد سپرده حسن انجام کار جهت پرداخت به پیمانکاران
ü ثبت و نگهداری کلیه تضمینات
ب ) شرح وظايف اداره رسيدگي به اسناد و دفتر داري
ü بررسي اسناد هزینه های ارسالی از طریق عاملین و مسئول امور مالی و انطباق آنها با قوانین و مقررات و ضوابط اجرائی قانون بودجه و موافقت نامه های مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه و بودجه
ü اعلام نظر درخصوص پیش نویس قراردادها مطابق قوانین و مقررات مالی
ü صدورسندحسابداری تنخواه گردان های واریزی و اسناد هزینه سنوات قبل عاملین
ü بررسی و رسیدگی کلیه اسناد حسابداری و انطباق آن با قوانین، مقررات ، بخشنامه ها ، دستورالعمل ها ضوابط اجرائی قانون بودجه و موافقت نامه های مبادله شده با سازمان مدیریت وب رنامهر یزی کشور
ü رسیدگی به صدور وضعیت پیمانکاران و مشاورین طبق بخشنامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مفاد قرارداد مربوطه
ü بررسی لیست حقوق و مزایای ماهیانه از حیث احکام ، صحت کسورات محاسبه شده و مزایایا پرداخت شده مطابق قوانین و مقررات و دستورالعمل ها
ü بررسی لیست حقوق ماهیانه بازنشستگان و موظفین از حیث کسورات محاسبه شده و حقوق پرداختنی طبق حکم
ü پاسخگویی به استعلام های واحدها و سازمانهای مرتبط بخصوص تامین اجتماعی و سازمان اقتصاد و دارائی
ü کنترل بررسی تسویه حسابهای سنوات قبل از قبیل علی الحساب ها و پیش پرداختها
ü پاسخگویی به استعلام های واحدها و سازمانهای مرتبط( به خصوص تامین اجتماعی و سازمان اقتصاد و دارائی)
ü پیگیری رفع واخواهی احتمالی صورتحساب ها تا ثبت آن در گزارش تفریغ بودجه کل کشور
ü مقابله حساب و تطبیق مانده ها با شرکتها و سازمانها و سایر اشخاص حقوقی
ü اعمال کنترل های داخلی و بررسی صحت مانده حسابها
ü پیگیری قراردادهای راکد و تعیین تکلیف قراردادها و مانده احتمالی
ü جمع آوری اسناد حسابداری پس از تکمیل امضاءهای مجاز و تحویل به بایگانی
ü سایر موارد ارجاعی از طرف مدیریت
َشرح وظايف اداره حقوق و دستمزد و امور بازنشستگان
ü ورود اطلاعات مربوط به كسورات ماهيانه و حقوق و مزاياي شاغلين و اعمال تغييرات بعدي
ü تنظيم ليست حقوق و مزايا و كسورات ماهيانه پس از اعمال كنترل هاي لازم و صدور فيش حقوقي
ü صدور اسناد حسابداري حقوق و تنظيم فرم 1/5سازمان بازنشستگي
ü تنظيم ليست پرداخت هاي موردي از قبيل پاداش و عيدي و
ü بررسي احكام و صدور سند حسابداري هزينه هاي فوت ، ازدواج ، پاداش پايان خدمت بازنشستگان و نقل و انتقال
ü رسيدگي احكام صادره توسط اداره كل امور اداري و تطبيق آن با قوانين و مقررات
ü تهيه مستندات و بخشنامه هاي مربوط به حقوق و مزايا ، كسورات حقوق و بازنشستگان
ü ورود احكام و برقراري حقوق و عائله مندي و كسورات و موظفين
ü تنظيم موازنه و منظور نمودن اسامي بازنشستگان و موظفين در تغييرات حقوق ماهانه (فرم 1/1 سازمان بازنشستگي ) به منظور دريافت اعتبار حقوق
ü تنظيم ليست حقوق بازنشستگان و موظفين و صدور فيش حقوقي و تحويل آن به سازمان بازنشستگي
ü صدور سند حسابداري حقوق بازنشستگان و موظفين
ü تنظيم ليست كسورات حقوق ماهيانه بازنشستگان و موظفين
ü بررسي و كنترل سن فرزندان بازنشستگان و موظفين كه حق عائله مندي دريافت مي نمايند
ü مراجعه به سازمان بازنشستگي جهت اعتبار و تسويه حساب پايان سال
ü تنظيم ليست عيدي پايان سال بازنشستگان و موظفين و ساير پرداختهاي موردي بازنشستگان
ü درخواست استرداد كسور مازاد بر رسي سال از سازمان بازنشستگي و تهيه فرم هاي مربوطه
ü ساير موارد ارجاعي توسط مديريت
ج ) شرح وظایف امین اموال
ü مسئولیت حفظ و نگهداری اموال و کالاهائی که در ابوابجمعی او قرار دارد
ü مسئولیت حفظ و نگهداری اوراقی که در حکم وجه نقد است
ü تنظیم صورتحساب ها و دفاتر اموالی
ü تحویل و تحول اموال تحت ابوابجمعی
ü تنظیم فر مهای اموالی و ارسال آن به مراجع مربوطه
ü کنترل اموال موجود در واحد به طور دوره ای
ü ارائه پیشنهاد و در مورد اموال فرسوده که باید از گردش خارج شود
ü دریافت اموال جدید و توزیع آن بین واحدهای تحت ابوابجمعی و ثبت و نگهداری و حسابها آنها
ü مراقبت در حفاظت فیزیکی اموال و عندالزوم تهیه گزارش های لازم برای رئیس واحد مربوطه
ü نگهداری حساب اموال غیرمنقول و همچنین سوابق مربوط به آنها و ارائه سند مالکیت برای ارسال به مراجع ذیربط |